ZAWÓR czujnik turbiny ERG 1

Smaki dzieciństwa

Temat: Co To Jest? X20DTH
Mylicie sie!!! To nie sa elektrozawory od turbiny (ten jest po lewej stronie - patrzac od przodu - niedaleko turbiny). Te 2 natomiast steruja:

1. zaworem ERG na kolektorze
2. przepustnica (w kolektorze - na zdjeciach w watku o czyszczeniu kolektora widac dokladnie "klapki" sterujace przeplywem powietrza)

Jeden z tych 2 elektrozaworow jest inny (drugi taki sam jak ten od turbiny), z tego co slyszalem zawiera w sobie czujnik podcisnienia (nie sprawdzone info od forumowicza z angielskiego forum)

ps. U mnie tez brzeczy od nowosci. Mam tez problem - po mocnym wcisnieciu hamulca na biegu jalowym zapala sie check. Ponoc to wlasnie ten zaworek, ktory jest inny od pozostalych, ma zwichrowany sensor podcisnienia i po wcisnieciu hamulca gdy spada podcisnienie w ukladzie sensor glupieje -> zapala sie kontrolka. Mial juz ktos z tym do czynienia?

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=21448



Temat: Elektrozawory sterowania turbiną


wcześniej po prawej stronie przy błotniku są 2 małe
...tak tak - to są właśnie owe "zawory recyrkulacji spalin" :wink: A trzeci jest koło turbinki i nią reguluje... POZDRO P.S. - ale z ceną to pojechali po bandzie :evil: A to jest cena serwisu czy może jakiegoś sklepu??


ERG jest na kolektorze i jest otwierany podcisnieniem. Natomiast te 3 dzinksy (2 kolo akumulatora i 3 kolo turbiny), to sa solenoidy (zaworki sterowane elektrycznie przez komputer) sterujace wlasnie podcisnieniem, ktore to znowu steruje ERG, turbina i przepustnica.

ps. Na niemieckim eBayu widzialem solenoidy niedawno po 75€ nowe, oryginalne z gwarancja. Kiedys mialem kupic po kilka ojro, ale przegapilem aukcje :(

ps2. Czy ktos moze wie, czy oba zaworki kolo akumolatora sa takie same? Kiedys angol na jakims angielskim forum Oplowskim pisal, ze sa rozne, tj. jeden ma w sobie jeszcze czujnik podcisnienia (i roznia sie numerem GM).

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=19713


Temat: CITROEN Jumpy 2.0 16V HDi 03'
Auto jak w temacie.W czasie jazdy zapalała się kontrolka silnika i tracił moc jakby odcinało paliwo. Błędy odczytane P0101 - sygnał czujnika przepływomierza; P0401 - regulacja zaworu ERG; P0380 - obwód grzałki /świecy żarowej; P1112 - układ kontroli wysokiego ciśnienia paliwa; P-1108 - obwód wentylatorów -duża prędkośc. Wykasowałem błędy i powtórzył się tylko P0380 na wolnych obrotach, na podwyższonych oraz przygwałtownym otwarciu przepustnicy nic się nie działo, nie miałem okazji przejechac się z podłączonym kompem - klientowi się spieszyło.
Z rozmowy wynikało, że parę dni wcześniej wymieniana była pompa paliwa, ale nie na orginalną (nie można podobno dostac) tylko pobobną . Jeszcze wcześniej była regenerowana turbina.
W zasadzie silników diesli nie diagnozowałem a tym bardziej z system cmmon rail jakoś tak wychodziło (brak doświadczenia ), stąd moja prośba o pomoc na wypadek powtórnego przybycia po długim wypoczynku
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=5270


Temat: [w140] ,,Nie jedzie " !?
A turbina Ci dziala tzn czy jest sterowana. Jak wcisniesz gwaltownie pedal gazu to powinienes slyszec prace turbiny. Zawor ERG masz podlaczony. A moze po wymianie filtrow czujnik przeplywu powietrza ci nie dziala i silnik pracuje w trybie awaryjnym Przy jakich obrotach skrzynia ci zmienia biegi? Silnik mozesz wkrecic powyzej 3500 obrotow?
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=14846


Temat: [E39] spadek mocy BMW e39 530d pomocy!!!
" />widzę że nie tylko ja mam z tym problem tak samo raz auto jedzie jak szalone a raz muli tak ze golf III mnie wyprzedza !! a wiec tak czujniki turbiny i erg wyczysczone , zawór erg tak samo. Filtr odmy jutro wymieniam. Zastanawiam sie nad przepływką ale przecierz komp by to pokazał ? ( Jak znajdziecie Panowie złoty środek to proszę pisać bo mi juz sie pomysły konczą
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=46538


Temat: olej w odmie 1.9td (MK3)
Czy to normalne,że jest olej w odmie .Wygląda na to że "zasysa" olej własnie przez odme
do turbiny ,bo najwięcej oleju jest między pokrywą zaworw(tam jest taki rozdzielacz z zaqworkiem w kształcie kołka) a wlotem powietrza do kolektora i turbiny.
Własnie na tym połaczeniu jest założony jakis przepływowy czujnik temp.

Olej tak na 90% nie wydostaje się z turbiny ,bo jest go duzo więcej na wlocie do turbiny,niż na kolanku

Czytałem że odme moznaby odłaczyc i założyc jakis filterek na końcwke(tylko jaki?), a wlot
od strony turbiny zaślepic

Dodam żę filter powietrza wymieniony,jest ok

Druga sprawa ,czy zablokowanie zaworu ERG-do recyrkulacji spalin moze niesc za sobą jakies negatywne konsekwencje?
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=37240


Temat: 320d 150 km. Zaslepienie EGR.
witam wszystkich,
Wczoraj ponownie zajrzalem do zaworu egr (po przejechaniu 5-7tys km) i okazalo sie ze jest zapieczony w pozycji zamknietej. sprawdzilem wskazania przeplywomierza, na jalowym oczekiwany wynik to: 293mg/H zmierzony: 441mg/H, czyli takie wskazania jakie podaje komputer kiedy np. zaslepimy ERG,
Co kilka dni mam na kompie blad 3FF0: błąd przepływomierza - błąd mieszanki, zbyt dużo powietrza w stosunku do paliwa. podlaczalem auto do INPY, KTS 500 Bosch'a, DIS i SOLUS PRO w różnych odstępach czasowych i wyskakiwal ten sam blad co kilka dni.

auto ciągnie i można jeździć, ale ciągnie troche słabiej, turbina troche głośniej pracuje i ma mniejsze ładowanie, jak wcisne gaz auto się zbierze ale po chwili. przed wczorajszym czyszczeniem w zaworze egr zebrało się sporo syfu. teraz nie wiem czy jeśli odetkam egr sprawa się nie pogorszy, czy mam szukać przyczyny w czujniku ciśnienia doładowania? jedynie tego czujnika nie czyściłem bo nie mogłem go wyciągnąć z kolektora. elektrozawor egr wyczyszczony - nie był zasyfiony, przewody podciśnieniowe ok, turbo steruje komputer (brak elektrozaworka od strony turbo w m47n). dodatkowo zauważyłem że od strony egr przy IC zebrało się sporo sadzy... Obawiam się że jak odblokuje egr to autko mi zupełnie zamuli.

Z tego co zrozumialem to zaslepienie egr poprawia moc auta, a w moim przypadku wydaje sie ze jest odwrotnie, alo to nie to
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=103394


Temat: 407 2,0hdi spadek mocy, błąd egr, za niskie ciśnienie.
Witam!

Jeśli to jest silnik 136KM to pewnie uwalony jest czujnik na turbinie (czujnik położenia ssawki turbiny), na początek to do sprawdzenie, lub zawór ERG jest elektroniczny, lubi sie zacinać lub uszkadzać.


Pozdrawiam.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1598266.html


Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Smaki dzieciństwa