zawór sterowania turbiną MK3

Smaki dzieciństwa

Temat: Kącik posiadaczy MK5
to jest prawdopodobnie zawór sterujący pracą turbiny N-75, możesz go sam wymienić porada jest podwieszona chyba w dziale diesel, tylko tam jest na przykładzie MKIII. co do zapieczonych kierownic w turbinie to moim zdaniem jeszcze za wcześnie żeby to było to, chyba że auto było strasznie mulone tzw. PSJ. pozdro.

[ Dodano: 24 Gru 2008 12:08 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 tu masz info na temat N-75. pozdro.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=36927



Temat: Turbina w 1.9TDi '96 padajaca + wymiana
silnik AHU z tego co wiem od 1Z rozni sie napewno kontem wtrysku dla 1Z wynosi 0,75 a dla AHU 0,50 jesli sie nie myle i podobno jest nie co inna jednostka sterujaca,przy czym mialem doczynienia z nie jednym 1Z i stwierdzam ze AHU odznacza sie inna praca,moze nie tyle ze ciszej pracuje ale poprostu tak inaczej mim zdaniem ładniej :D:D,ale to tylko moje zdanie,nie ujmojac oczywiscie silnikom 1Z,oba sa bardzo dobre,silnik 1Z to pierwszy TDI z tego co sie orientuje czyli z wtryskiem bezposrednimi byl klepany do 96 roku,pozniej był AHU,ktory był robiony tylko przez rok a nastepnie chyba ALE,ale nie jestem pewien,te 3 silniki w sumie nie roznia sie niczym,tylko takimi drobiazgami jak np kont wtrysku,golym okim nie sposob ich odroznic,wszytskie 3 motorki maja takie same osiagi 90KM przy 4000obr./min i 202 Nm przy 1900obr.,a wersja 110 konna była oznaczona AFN i ALR,maja turbine o zmiennej geometri i inny układ wtryskowy oraz sterowanie turbiny...to chyba wszytsko,pozatym ja z mojego AHU w mk3 jestem zadowolony,idzie jak wsciekły,nakrecone ma juz ponad 270 tys,z czego 60 to na opałowce i chodzi jak zegareczek,olej na jakim jezdze to MOBIL super "M" 15W/40 <<diesel motor oil>>polecam go scigalem usiebie pokrywke zaworow bo mi simering saczyl lekko na walku rozadu,i silnik jest idealnie czysty,poprostu nie pzresadze mowiac ze wyglada jak nowka,nie ma najmniejszego przebarwienia od oleju czy jakiegos osadu czy nagazu,poprosty sam bylem w szoku,walek razrzadu itd wygladalo jak z polki w sklepie...ale sie rozpisalem...pozdro...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=13481


Temat: Kto ma MK II 1,6 GTD ?
Witam wszystkich.
Mam pytanie: w tym typie pompa wtryskowa posiada zawór pneumatyczny, sterowany ciśnieniem turbiny, dozujący dodatkową dawkę paliwa współbieżnie ze wzrostem doładowania.
Pod czaszą zawierającą (tak przypuszczam) membranę otwierającą zawór, znajduje się wylot (odpowietrznik?) zamkniety kopułką gumową z takim kroćcem. Otóż z tego kroćca kapie mi paliwo, niby niewiele, ale paprze mi silnik. Czy w waszych furkach macie podobnie? Czy może świadczy to o uszkodzeniu (wytarciu)
iglicy zaworu? Czy pompa kwalifikuje się do naprawy, a może da się naprawić we własnym zakresie?
Wcześniej jeździłem również Dieslami, ale zwykłymi i nie mam doświadczenia w turbodieslach.
Na wszelki wypadek dzięki z góry za poradę (pocieszenie?)
Vorlog.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7948


Temat: MK3 TDI 1Z mam problem(y)...
Witam wszystkich!
Jestem tu nowy na forum jak i jestem w miare swiezym posiadaczem Golfa 3.

Mam takie pytanie, otoz od pocztku jak go mialem mialem problemy - przy przyspieszaniu (z tego co przegladalem forum dosc czesty problem) chodzi o szarpanie podczas przyspieszania od 3000 obrotow w gore przyspieszal "skokami" samochod byl sprawdzony Vag-iem 1552 i w tescie dynamicznym wykazywal zaniki (spadki) cisnienia powietrza w monencie tych "szarpan" mechanik polecil mi sprawdzenie wszykich wezy czy sa szczelne. Weze byly ok, wymienilem (naszczescie wpadl mi w rece urzywany) elektrozawor sterujacy turbina czy jakos tak (podlaczone sa do niego trzy weze - niebieski, czerwony i czarny), szarpanie ustalo, ale mam takie wrazenie ze samochod ogolnie jest slabszy (wiem ze moze byc to zludne, bo to na 100% okazaloby sie na hamowni), ale wydaje mi sie ze jest duzo slabszy (mniej "zrywny") - czy wymiana na inny egzemplarz ma na to wplyw, czy np tamten zawor byl uszkodzony w sposob taki, ze turbina chodzila na max przez co byl mocniejszy?
Prosze o rade czy to moze miec wplyw dodam, ze teraz po wymianie zaworu predkosc max 180/3600RPM (wiecej nie che ) a slyszalem ze taki samochodzik powinien sie do 200 rozbujac ??

Nie wiem tez ile silnik ma faktycznie przejechane bo licznik byl krecony i nie mam ksiazki serwisowej, ale silnik nie kopci i pracuje stabilnie, aha no i jeszcze jedno czasami (ostatno czesto) po nocy gorzej mi odpala (tzn musi minimalnie dluzej zakrecic i przez "sekunde" nie rowno chodzi - nie pali na dotyk, a wczesniej palil na dotyk bez problemu).

Ostatnie juz pytanie dotyczy spalania...dokladnie go nie sprawdzilem ale wychodzi mi przy spokojnej jezdzie w trasie (100/110 km/h) 8l/100km wydaje mi sie ze to duzo za duzo jak na TDI i tu pojawia sie pytanie (moze banalne) czy moze byc za to az tak odpowiedzialny ten elektrozawor i termostat bo dodam, ze prawdopodobnie on tez jest uszkodzony poniewaz bardzo slabo grzeje i silnik prawie caly czas jest zimny 70 stopni (jak mu wstawie ostro to po jakims czasie dojdzie do 90, ale bardzo rzadko) na ogol jest 70.

Z gory dziekuje za odpowiedz i za ewentualne rady, tak jak pisalem wczesniej jest to moj pierwszy TDI.
Sorry za tak dlugi post
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42125


Temat: MK II Swiece żarowe i turbina
Witam wszystkich użytkownków VW !

Jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa 1,6 TD. Autko jest z 1990r. Jeździ sie super. Mam jednak 2 problemy.
1) Swiece żarowe grzeją cały czas długo. A wyczytałem, że czas grzania powinien zależeć od temperatury silnika. W plastikowym trójniku przy bloku są umieszczone 2 czujniki. Jeden z nich wysyła sygnał o temperaturze do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do przekaźnika świec żarowych. Im płyn chłodzący jest cieplejszy tym świece powinny grzać krócej (u mnie niestety tak nie jest) Obydwa te czujniki mają masę na kolorze brązowym (jak to VW). Doszukałem się na schematach elektrycznych, że sygnał (chyba rezystancyjny) z czujnika odpowiedzialnego za długość grzania jest na kabelku o kolorze biało-niebieskim. Jak uchyliłem płytę z bezpiecznikami i przekaźnikami, to okazało się, że kabelek o takim kolorze wisi i nie jest nigdzie podpięty. CZY WIE KTOŚ MOŻE GDZIE POWINIEN BYĆ PODŁĄCZONY ??? Moim zdaniem może to być przyczyna tego problemu.

Świece miałem FEBI, a zmieniłem na BERU (brat ma takie w Passacie i jemu grzeją krótko), chociaż wg mnie problem nie leży w rodzaju świec żarowych, a w sterowaniu. Przekaźnik też podmieniałem z innego samochodu i bez zmian.

2) Jak jade powyżej 140 km/h to zawór spustowy w kolektorze ssącym się załącza i słychać syczenie spod maski (niestety związane to jest ze sporym spadkiem mocy). Sytuacja ta się powtarza również na mniejszych biegach na dużych obrotach. Czy trzeba wymienić ten zaworek, czy może wystarczy to rozkręcić i wymienić sprężynę, która dociska grzybek w środku ?? Może turbo spręzarka daje za duże ciśnienie przy większych obrotach?

Dziękuję za cenne porady i POZDRAWIAM wszystkich.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=34679


Temat: jak podłączyć podciśnienie do sterowania dawką paliwa w mk3
Witam w golfiku zmienilem pompe wtryskową też jest od silnika aaz ale ma inne sterowanie dawką paliwa w starej bylo sterowanie na ciśnienie z turbiny a w nowej jest taki zawór na podciśnienie.Jak to wszystko razem połączyć?
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=14785


Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Smaki dzieciństwa